Drzwi otwarte już 27 kwietnia. ZAPRASZAMY!!!

wymiana z Francją (2010)

Wylecieliśmy z Wrocławia z małym opóźnieniem – przez pogodę, było zimno i mokro. Paryż przywitał nas słońcem. Pierwsza podróż autobusem, potem metrem i już, jesteśmy w naszym hotelu. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy miasto do późnego wieczora odwiedzając większość najznamienitszych miejsc. Na drugi dzień udaliśmy się pod Wieżę Eiffla, skąd z bagażami ruszyliśmy na dworzec kolejowy, gdzie wsiedliśmy w TGV prosto do Poitiers – w sumie docelowego miejsca naszej podróży. Po 1,5h jazdy przywitały nas nasze francuskie rodziny, wszystkie sympatyczne i pozytywnie nastawione. Do końca dnia się poznawaliśmy, niektórzy nawet pojechali na wycieczki krajoznawcze. Przez kolejnych kilka dni plan wyglądał, powiedzmy, tak samo. Pobudka, śniadanie, szkoła, zwiedzanie/czas wolny. Rodziny francuskie bardzo dobrze organizowały nam czas, parę razy spotkaliśmy się razem z całą grupą polską to na lodowisku, to na kręgielni. W programie nie zabrakło wycieczek wyjazdowych – do La Rochelle nad ocean, a także, może już nie tak bardzo wyjazdowej, do Futuroscopu – wielkiego paru rozrywki ze słynną atrakcją pt. taniec z robotami… W niedzielę urządziliśmy wielki obiad ze specjałami kuchni polskiej (pierogi, racuchy…) jak i francuskiej – to zmowa 4 rodzin, które mieszkały blisko siebie… Jak zawsze, nadszedł czas pożegnania, wyruszyliśmy w drogę powrotną TGV do Paryża, gdzie mieliśmy jeszcze trochę czasu wolnego. Wróciliśmy autobusem do Beauvais i, bez opóźnienia, z 22 stopniowej gorącej Francji przylecieliśmy do Wrocławia, gdzie leżał śnieg…. Brrr.

Teraz czekamy na rewizytę Francuzów, która odbędzie się między 12. a 26. czerwca!